For five

Šta je potrebno za početak Google oglašavanja?

Šta je potrebno za Google oglašavanje?
Reading Time: 3 minutes

Zašto je digitalno oglašavanje važno?

Marketing, kao neophodni dio poslovnog modela svake ozbiljnije kompanije, je u posljednjih nekoliko godina doživio drastične promjene. Ubrzan razvoj tehnologije i događaji koji su ostavili značajan trag na globalnom nivou su uticali na promjene ponašanja kupaca širom svijeta. Drugim riječima, kupci su danas online, a prodavac koji ne isprati tu promjenu se ubrzo nađe u nezahvalnoj poziciji. Na sreću za prodavače, na raspolaganju imamo Google oglašavanje.

Interakcija kupca i prodavca u online svijetu je danas postala svakodnevnica, a mjesto gdje se najčešće događa susret navedenih strana jeste Google pretraživač. Kao najveći i najzastupljeniji pretraživač, Google je u januaru 2022. godine akvizirao 85.55% od ukupnog broja internet korisnika, a broj unikatnih korisnika Google servisa je u 2021. godini prešao 4.3 milijarde. Također, na Google pretraživaču se svake sekunde realizuje oko 40.000 pretraga. Sve navedeno je učinilo Google perfektnom platformom za oglašavanje.

Naravno, Google je iskoristio pruženu priliku i krajem 2000. godine je kreirana online platforma za oglašavanje Google AdWords. Od sredine 2018. godine, platforma je poznata pod nazivom Google Ads, a ista je ostvarila prihod od preko 177 milijardi američkih dolara u 2021. godini.

Google Ads nudi nekoliko različitih formata oglašavanja. Search, Display, Video, Local, Shopping i App su neki od raspoloživih oblika oglašavanja na Google platformama i platformama Google partnera, a da biste započeli Google oglašavanje neophodno je da prije svega imate funkcionalnu web stranicu i Google račun.

Koji su osnovni alati za Google oglašavanje?

Google Ads logo

Prvi naredni korak jeste kreiranje Google Ads računa koristeći Google račun, odnosno email adresu. Već nakon inicijalnog uspostavljanja oglašivačkog računa, u mogućnosti ste da postavite i svoju prvu kampanju koja može biti u različitim formatima, te sa različitim ciljevima. Međutim, nije sve tako jednostavno.​

Google Tag Manager logo

Ukoliko ne želite da trošite novac bez ikakvog cilja i rezultata, potrebno je da unutar Google Ads računa definišete konverzije na osnovu kojih želite da optimizirate performanse kampanja. Postoji više načina za kreiranje konverzija, a jedan od najlakših jeste pomoću Google Tag Managera. Najjednostavnije rečeno, Google Tag Manager je alat koji omogućava jednostavno postavljanje i upravljanje tagovima na web stranicama. Za korištenje Google Tag Managera potrebno je napraviti račun i umetnuti kod istog u web stranicu. Nakon toga i još nekoliko klikova, spremni ste da bilježite konverzije koje želite da postavite kao svoj cilj.

Google Analytics logo

Ipak, da bi se mogla stvoriti kompletnija slika o performansama i uticaju GoAds kampanja, neophodno je moći iskoristiti mogućnosti koje nudi Google Analytics. Da biste mogli koristiti Google Analytics, također je potrebno kreirati račun unutar ovog alata i postaviti kod na web stranicu, a postavljanje ovog koda također je moguće izvršiti pomoću Google Tag Managera. Funkcionalan Google Analytics omogućava praćenje performansi web stranice, kanala akviziranja posjetilaca, najčitanijih stranica u određenom periodu i još mnogo toga. Također, bitno je podsjetiti da će Google Analytics biti zamijenjen sa Google Analytics 4 od 1.7.2023. godine.

Google Search Console logo

Pored navedenih alata koji su u osnovi dovoljni za vođenje Google Ads kampanja, još jedan alat može biti od velike koristi oglašivačima. Google Search Console je alat koji omogućava pregled performansi i organski ostvarenih pozicija web sajta na stranici sa rezultatima za vezane pretrage. Također, ovaj alat omogućava i bazični pregled zdravlja web sajta te brže indeksiranje novih web stranica. Drugim riječima, na osnovu podataka Google Search Console-a moguće je dodatno optimizirati web sajt kako bi isti ostvario bolje pozicije u GoAds kampanjama, te dobiti osjećaj na koje ključne riječi je potrebno usmjeriti fokus pri oglašavanju.

Želite se oglašavati na Google platformama?

Google Ads iz godine u godinu bilježi porast ostvarenih prihoda. Drugim riječima, sve više kompanija ulaže sredstva i napore da bude prisutna u onom trenutku kada je potencijalni kupci traže u online svijetu. Definitivno je pravo vrijeme da počnete sa Google oglašavanjem svoga biznisa, a ukoliko želite da od samog početka poduzimate prave korake u digitalnom svijetu na pravom ste mjestu.

Za dodatne informacije, posjetite našu blog stranicu i pronađite dodatne tekstove vezane za digitalni marketing, novosti i trendove iz online svijeta.

Slični članci