Šta radi specijalista digitalnog marketinga?
Digitalni marketing je već dugi niz godina prisutan na tržištu Bosne i Hercegovine, ali široj masi je i danas ovaj pojam još uvijek nepoznanica. Pa zbog toga, ovako izgleda većina mojih razgovora u zadnjih nekoliko mjeseci:
- Ćao, Tarik. Šta ima?
- Evo, sve super. Upravo sa posla. Kod tebe?
- A čime se ti ono baviš?
- Radim u agenciji za digitalni marketing.
I nakon ovoga slijedi nekih 10 sekundi neugodne tišine u kojoj ja razmišljam kako bi moj sagovornik vjerovatno trebao znati šta je to digitalni marketing, dok ona ili on zapravo u tim trenucima ulaze u špansko selo.
Kako biste se upoznali malo bolje sa ovim jako lijepim i zanimljivim španskim selom, u narednim redovima ću vam opisati kako to izgleda jedan dan u životu specijaliste digitalnog marketinga.
Šta je digitalni marketing?
Prije nego što opišem svoj dan, potrebno je da znate šta je zapravo digitalni marketing i šta sve spada u isti. Ukratko rečeno, digitalni marketing podrazumijeva promociju brendova i proizvoda putem digitalnih medija kako bi se kompanije povezale online sa potencijalnim kupcima.To povezivanje je moguće ostvariti, između ostalog, putem emaila, društvenih mreža, web oglašavanja, a u nekim slučajevima i putem tekstualnih i multimedijalnih poruka.
Pošto se najveći dio mojih aktivnosti u toku radnog vremena tiče oglašavanja na društvenim mrežama i web oglašavanja (drugim riječima Google Ads oglašavanja), u nastavku ću pokušati da vam iste približim na što bolji način. Ukoliko niste pročitali moj prvi blog, kasnije bacite oko i na njega jer u istom možete saznati šta je potrebno za početak Google oglašavanja.
Eh sada, kada ste spremni da uđete u špansko selo, bacamo se na opisivanje jednog dana u mom životu.
Početak mog radnog dana
Sve počinje u devet sati, kada dolazim u kancelariju. Palim laptop, zatim ulazim na mail i Asanu, odnosno projekt menadžment sistem kojeg koristimo u FOR FIVE agenciji za digitalni marketing, kako bih vidio koje me obaveze čekaju tog dana. Nakon toga, pravim okvirni raspored aktivnosti i počinjem redom da završavam iste.
Jedna od prvih aktivnosti inače bude provjera utrošenih i preostalih budžeta za oglašavanje na računima partnera. Ovo je veoma bitno kod partnera koji imaju ograničene budžete kako ne bismo došli u situaciju da oglasi prestanu da budu aktivni zbog nedostatka sredstava, ili kako ne bismo utrošili više novca nego smo planirali.
Setup, monitoring i optimizacija kampanja
Facebook i Instagram oglase ste vjerovatno svi do sada vidjeli. To su oni oglasi koji vam se pojavljuju u novostima na profilima čim pomislite da vam, na primjer, treba neki novi komad odjeće. Većina kaže da nas mobilni uređaji prisluškuju pa na osnovu toga znaju šta nam treba, međutim oni kažu da informacije prikupljaju kroz naše online ponašanje. Vjerovat ćemo im na riječ.
Sa druge strane, Google oglasi su manje poznati široj publici, iako ih redovno viđate svaki dan te vjerovatno tu i tamo kliknete na njih. Google Ads Display kampanje, odnosno statične i animirane slike, ćete vidjeti skoro na svakom web portalu na pozicijama u i oko teksta.
Video oglasi će vas u najviše slučajeva pronaći dok na YouTubeu gledate kako da napravite savršeno tijesto za pizzu, a na Search oglase ste kliknuli sigurno već million puta kada ste, na primjer, na Googleu tražili Adidas patike za trčanje. U našem prethodnom blogu možete saznati na koji način se kreira efikasna YouTube kampanja.
Dobro, Tarik. A šta sad ti tu radiš? - Pa, kada postavim ove kampanje, pokušavam da pronađem pravu publiku, kako vam se u toku pretraživanja ne bi prikazale Head skije umjesto Adidas patika za trčanje, ili kako na web portalu ne biste vidjeli oglas za dom za zdravo starenje dok želite kupiti novi parfem.
Pored toga, pokušavam postići da se oglasi partnera na čijim računima radim prikazuju na relevantnim mjestima, ili na što višim pozicijama u rezultatima Google pretraživanja. Ovaj drugi dio je uzrokovan time što nam je svima mrsko skrolati kada nešto tražimo pa u većini slučajeva kliknemo na jedan od prva četiri rezultata Google pretraživanja.
Ovo je jedan mali dio posla koji je neophodan za pravilnu i efikasnu optimizaciju kampanja. Krije se tu još mnogo stvari, ali ću vas time postepeno zatrpavati u narednim blogovima. So, stay tuned! Možda ovo sada izgleda malo monotono, ali uskoro stižemo do zanimljivog dijela mog posla.
Izvještavanje i planiranje
Nakon ovoga, zamislit ćemo da se bliži kraj mjeseca, te da neki od partnera kreiraju planove oglašavanja na mjesečnom nivou. U ovom slučaju ću analizirati performanse oglašavanja u prethodnom periodu, trendove na tržištu, te ću prikupiti sve raspoložive podatke iz različitih izvora. Zatim ću zajedno sa kolegama kreirati prijedlog oglašavanja za naredni mjesec, te ću isti proslijediti našem partneru.
Na kraju mjeseca znam da će uskoro biti vrijeme za izvještaje performansi oglašavanja, pa se onda psihički spremam za pisanje istih. Mislim da je to slučaj kod velikog broja specijalista digitalnog marketinga. Ovo je dio našeg posla u kojem ne uživamo pretjerano, ali hajde, preživimo nekako tih nekoliko dana.
Onaj jako zanimljivi dio posla
Kada smo kolegice, kolege i ja završili sve bitne obaveze, dolazi vrijeme za kreativnost i zezanje. Pa tako, ponekad snimimo neki zanimljiv reel za Instagram u kojem procesu inače napravimo manju materijalnu štetu. Nekada zabavljamo i prolaznike u parku dok snimamo neki story ili gledamo utakmicu reprezentacija BiH u kancelariji. Pored svega ovoga, na eventima u kojima učestvujemo imam priliku i da upoznam veliki broj javnih i poznatih ličnosti, a nekad se desi da napravim đir po gradu sa Frenkijem, Kontrom, Indigom i odličnom Helem Nejse ekipom.
I da ne brinete, između svih ovih obaveza i aktivnosti jako često uhvatim vremena da jedem i da pijem kafu, što vam može potvrditi i moja vaga. Ali lakše mi je kad znam da i ostatak ekipe voli dobru klopu pa često odemo zajedno na neki doručak ili popodnevnu kafu.
Tako bi vam otprilike izgledao jedan moj dan i špansko selo kojim se bavim. Jako puno druženja, zanimljivih aktivnosti i izazova koji umanjuju težinu i pritisak svih ostalih bitnih obaveza kojima pristupamo sa maksimalnom posvećenošću.
Ukoliko želite da upoznate našu ekipu ili da prepustite aktivnosti svog digitalnog oglašavanja u sigurne ruke, možete nas kontaktirati kroz nekoliko jednostavnih klikova. Vidimo se uskoro!