Zašto je digitalno oglašavanje važno?
Marketing, kao neophodni dio poslovnog modela svake ozbiljnije kompanije, je u posljednjih nekoliko godina doživio drastične promjene. Ubrzan razvoj tehnologije i događaji koji su ostavili značajan trag na globalnom nivou su uticali na promjene ponašanja kupaca širom svijeta. Drugim riječima, kupci su danas online, a prodavac koji ne isprati tu promjenu se ubrzo nađe u nezahvalnoj poziciji. Na sreću za prodavače, na raspolaganju imamo Google oglašavanje.
Interakcija kupca i prodavca u online svijetu je danas postala svakodnevnica, a mjesto gdje se najčešće događa susret navedenih strana jeste Google pretraživač. Kao najveći i najzastupljeniji pretraživač, Google je u januaru 2022. godine akvizirao 85.55% od ukupnog broja internet korisnika, a broj unikatnih korisnika Google servisa je u 2021. godini prešao 4.3 milijarde. Također, na Google pretraživaču se svake sekunde realizuje oko 40.000 pretraga. Sve navedeno je učinilo Google perfektnom platformom za oglašavanje.
Naravno, Google je iskoristio pruženu priliku i krajem 2000. godine je kreirana online platforma za oglašavanje Google AdWords. Od sredine 2018. godine, platforma je poznata pod nazivom Google Ads, a ista je ostvarila prihod od preko 177 milijardi američkih dolara u 2021. godini.
Google Ads nudi nekoliko različitih formata oglašavanja. Search, Display, Video, Local, Shopping i App su neki od raspoloživih oblika oglašavanja na Google platformama i platformama Google partnera, a da biste započeli Google oglašavanje neophodno je da prije svega imate funkcionalnu web stranicu i Google račun.
Koji su osnovni alati za Google oglašavanje?
Prvi naredni korak jeste kreiranje Google Ads računa koristeći Google račun, odnosno email adresu. Već nakon inicijalnog uspostavljanja oglašivačkog računa, u mogućnosti ste da postavite i svoju prvu kampanju koja može biti u različitim formatima, te sa različitim ciljevima. Međutim, nije sve tako jednostavno.
Ukoliko ne želite da trošite novac bez ikakvog cilja i rezultata, potrebno je da unutar Google Ads računa definišete konverzije na osnovu kojih želite da optimizirate performanse kampanja. Postoji više načina za kreiranje konverzija, a jedan od najlakših jeste pomoću Google Tag Managera. Najjednostavnije rečeno, Google Tag Manager je alat koji omogućava jednostavno postavljanje i upravljanje tagovima na web stranicama. Za korištenje Google Tag Managera potrebno je napraviti račun i umetnuti kod istog u web stranicu. Nakon toga i još nekoliko klikova, spremni ste da bilježite konverzije koje želite da postavite kao svoj cilj.
Ipak, da bi se mogla stvoriti kompletnija slika o performansama i uticaju GoAds kampanja, neophodno je moći iskoristiti mogućnosti koje nudi Google Analytics. Da biste mogli koristiti Google Analytics, također je potrebno kreirati račun unutar ovog alata i postaviti kod na web stranicu, a postavljanje ovog koda također je moguće izvršiti pomoću Google Tag Managera. Funkcionalan Google Analytics omogućava praćenje performansi web stranice, kanala akviziranja posjetilaca, najčitanijih stranica u određenom periodu i još mnogo toga. Također, bitno je podsjetiti da će Google Analytics biti zamijenjen sa Google Analytics 4 od 1.7.2023. godine.
Pored navedenih alata koji su u osnovi dovoljni za vođenje Google Ads kampanja, još jedan alat može biti od velike koristi oglašivačima. Google Search Console je alat koji omogućava pregled performansi i organski ostvarenih pozicija web sajta na stranici sa rezultatima za vezane pretrage. Također, ovaj alat omogućava i bazični pregled zdravlja web sajta te brže indeksiranje novih web stranica. Drugim riječima, na osnovu podataka Google Search Console-a moguće je dodatno optimizirati web sajt kako bi isti ostvario bolje pozicije u GoAds kampanjama, te dobiti osjećaj na koje ključne riječi je potrebno usmjeriti fokus pri oglašavanju.
Želite se oglašavati na Google platformama?
Google Ads iz godine u godinu bilježi porast ostvarenih prihoda. Drugim riječima, sve više kompanija ulaže sredstva i napore da bude prisutna u onom trenutku kada je potencijalni kupci traže u online svijetu. Definitivno je pravo vrijeme da počnete sa Google oglašavanjem svoga biznisa, a ukoliko želite da od samog početka poduzimate prave korake u digitalnom svijetu na pravom ste mjestu.
Za dodatne informacije, posjetite našu blog stranicu i pronađite dodatne tekstove vezane za digitalni marketing, novosti i trendove iz online svijeta.