For five

Izgled v Funkcionalnost

Izgled ili funkcionalnost
Reading Time: 2 minutes

Stara referenca na loš film, Batman v Superman, žrtvovati jednog je poprilično glupo.

Počnimo s definisanjem šta je šta, ne mislim na Batmana ili Supermana! Funkcionalnost je razlog zašto grafički dizajn uopšte postoji, estetika je ljudska reakcija, to je način na koji dizajn izgleda i privlači ljudsko oko.

Možemo polemisati oko dvije strane: 

  • Oboje je podjednako važno i
  • Funkcionalnost je bitnija od izgleda

Izgled i funkcionalnost su podjednako važni

Ja lično pripadam ovoj kategoriji, vjerujem da funkcionalni dizajn koji nema estetsku privlačnost samo postoji negdje u limbu, funkcioniše, ali kome? Nikoga ne privlači. Može li se to nazvati dizajnom ako nema estetskih kvaliteta? I može li zaista imati 0 estetskih kvaliteta? Neki stilovi dizajna nisu estetski podobni za široke mase ljudi, kao što su brutalistički dizajni ili trenutno trendy Y2K stil, ali ipak imaju određenu estetiku koja možda nije u skladu sa svim elementima i principima dizajna. 

Ovdje bismo mogli tvrditi da je ljepota u oku promatrača, pod pretpostavkom da je dizajn već bio funkcionalan, ništa nije žrtvovano, estetika je specifična kako bi se dopala nišnoj skupini ljudi. Nisam nužno propagator "ljepota je u oku promatrača" kada se radi o grafičkom dizajnu, ali razumijem izlazak iz okvira i namjerno kreiranje “ružnog” dizajna koji šokiraju i privlače. Funkcija je jasna - ružno koje šokira.

Funkcionalnost prije izgleda

Razumljivo je raspravljati ovu stranu jer bez funkcionalnosti sve što je dizajnirano nije zapravo grafički dizajn, već umjetnički izraz. Tanka je linija između apstrakcije i umjetnosti, ali da bi se smatralo dizajnom mora biti funkcionalno, zbog čega vjerujem da su i funkcija i estetika jednako važne. Funkcija postera je vizualno predstavljanje filma ili koncerta, funkcija Google oglasa je promovisanje proizvoda, usluge ili brenda, funkcija aplikacije je koja god da je funkcija te aplikacije, a estetika je medij u kojem se isporučuje, način filtriranja niše, način obraćanja masama ili samo određenim grupama ljudi.

Fax, no printer, trebamo obratiti pažnju i na jedno i na drugo ako nam je cilj uzeti pobjedu. Estetika i funkcionalnost su podjednako važni, Istina.

Slični članci