For five

Koja je uloga influensera i zašto im vjerujemo na riječ

koja-je-uloga-influensera-for-five-dma
Reading Time: 2 minutes

Do sada su tradicionalni načini oglašavanja u vidu TV i radio reklama, print oglasa i vanjskog oglašavanja putem plakata sa poznatim pjevačima, sportistima i glumcima utjecali na povećanje prodaje i izgradnju imidža kompanije. Razvoj digitalnih medija i društvenih mreža utjecao je na pojavu novih vrsti poslova i oglašavanja. Vremenom je došlo do jačanja i razvoja modernog i netradicionalnog marketinga koji je proizveo, kako kažu, posao budućnosti, odnosno, posao influensera. Influenseri imaju definisane grupe ljudi kojima se obraćaju i koji imaju specifična interesovanja, a to je upravo ono što traže kompanije.

Ko su influenseri i podliježete li njihovom utjecaju?

Influenseri su korisnici društvenih mreža koji su se izdvojili sadržajem i kreativnošću svog profila od prosječnih korisnika te time privukli veliki broj pratilaca. Prihvatili mi to ili ne, postali su relevantne osobe koje imaju moć utjecanja na odluke ljudi koji ih prate. Upravo zato je jako važno da poruke koje šalju budu iskrene i da pratioci povjeruju da proizvod promovišu prije svega jer im se lično dopada, a ne zbog novca.

U proteklom periodu smo se susretali sa mnogim izazovima kada je u pitanju plasiranje novih proizvoda i usluga na bh. tržište. Partneri su nam se obraćali sa željom da povećaju obim prodaje svojih proizvoda i usluga. Sagledavši situaciju na tržištu i koliko su konkurentne firme uložile u iste proizvode, nastojali smo pri izradi strategije oglašavanja na društvenim mrežama odabrati pravog influensera koji se uklapa u koncept brenda i koji nije ranije sponzorisao konkurentske brendove. 

Vrste influensera

Popularnost na društvenim mrežama znatno utječe na popularizaciju i povećanje prodaje raznih proizvoda i usluga. Veliki broj pratilaca nekada i nije glavna metrika pri odabiru influensera sa kojim se želi ostvariti saradnja. Važnu ulogu imaju i statistički podaci njihovih profila na društvenim mrežama koji nam otkrivaju ko je publika koja ih prati, koliko često su posjetili njihov profil, koliko ljudi je video njihovu objavu, video ili reel i sl.

what-is-the-role-of-influencers-for-five-dma1

Na globalnom nivou,na osnovu broja pratilaca koje imaju na društvenim mrežama influenseri se dijele u 5 kategorija:

  1. Nano influenseri: između 1,000 i 5,000 pratilaca,
  2. Micro influenseri: između 5,000 i 20,000 pratilaca,
  3. Mid - level influenseri: između 20,000 i 100,000 pratilaca,
  4. Mega influenseri: između 100,000 i 1 million pratilaca,
  5. Slavne osobe: preko 1 million pratilaca.

Smatramo da na manjim tržištima u koje se može svrstati i tržište BiH, ova podjela ne bi bila u potpunosti primjenjiva po navedenim parametrima.

Svjesni smo da je krajnji cilj svakog influensera profit pa je tako svaka saradnja sa brendom plaćena ili kompenzirana paketom proizvoda ili usluga koje su u ponudi kompanije. U praksi smo se uvjerili da je najvažnije ispravno odabrati kategoriju kojoj influenser pripada (Fashion, Beauty, Lifestyle, Music, Teen, Food ili Business kategorija) kako bi se sponzorisani sadržaj njegovog profila uklopio u standardni sadržaj. Mislimo da influencer marketing pripada kategoriji prirodnog oglašavanja (eng. native) i da može kao dodatni alat pomoći brendovima i kompanijama izgraditi povjerenje i osnažiti svoju poziciju kod dijela ciljane publike.


Možda vam baš ova vrsta marketinške saradnje nedostaje u promociji brenda. Ukoliko želite saznati više o influencer marketingu i uz našu pomoć pokušati kreirati svoju strategiju, budite slobodni kontaktirati nas.