For five

Saznaj čemu služe
#hashtagovi

Saznaj čemu služe #hashtagovi
Reading Time: 3 minutes

Svi ste imali priliku vidjeti hashtagove na društvenim mrežama, ali da li znate za šta zaista služe i kako se mogu koristiti?

Prije svega, objasnit ćemo šta je zapravo hashtag. Hashtag možemo opisati kao riječ ili frazu ispred koje se nalazi simbol # i kategoriše objavu u kojoj se nalazi (objava može biti tekst, slika, video). Pomoću njega svaki post na društvenim mrežama (Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn..) možemo smjestiti u određenu kategoriju i olakšati pronalazak našeg posta osobama koje se zanimaju za kategoriju u kojoj se nalazi.

Naprimjer, ukoliko jedan beauty brend objavljuje sadržaj na društvenim mrežama, ispod svoje fotografije kreme za lice pored opisa napisati će i nekoliko hashtagova koji opisuju njegov brend i kremu za lice sa fotografije - npr. #beautybrend #beautyroutine #moisturizer #aloaveracream #facecare #facecream… Ovim hashtagovima brend želi da postigne prisustvo u svakoj od kategorija za koju je stavio hashtag - jednostavnije, želi da se njegova krema za lice prikaže u kategoriji #aloaveracream i na taj način dođe do osoba koje su u pretraživaču na pojedinoj društvenoj mreži pretraživale i/ili prate hashtag #aloaveracream. Na ovaj način brend direktno dolazi do osoba koje se zanimaju za kreme sa aloa verom i dobija priiliku da predstavi svoj proizvod pravoj publici na što bolji način.

Obzirom na ogroman broj postova objavljenih na društvenim mrežama svakog dana, brendovi mogu imati poteškoće sa prikazivanjem svog proizvoda ili usluge pravoj publici. Korištenje hashtagova pomaže objavama da budu otkrivene od strane onih osoba koje spadaju u njihovu ciljnu publiku i zato možemo reći da je hashtag jedan vid filtera publike na društvenim mrežama.

Veliki broj brendova koristi hashtagove kao dio svoje marketing strategije na društvenim mrežama, sa ciljem što većeg dosega do ciljne publike, ostvarivanja veće interakcije sa tom publikom i građenja brand awareness-a. Brendovi koriste hashtagove kod promocije svojih aktuelnih proizvoda i kampanja gdje koriste i brendovske hashtagove (naziv kampanje, naziv brenda, vizija brenda…), te za pokretanje viralnih trendova na društvenim mrežama koji također značajno doprinose građenju brand awarenessa i na kraju postizanju glavnog cilja - veće prodaje proizvoda/usluge.

Saznaj čemu služe #hashtagovi

Iako hashtagovi jesu prisutni na mnogim društvenim mrežama, upotreba istih se može razlikovati od mreže do mreže. Koliko hashtagova se preporučuje po postu na različitim društvenim mrežama, te kako pronaći relevantne hashtagove možete saznati ovdje.

Pri kreiranju marketing strategije na društvenim mrežama potrebno je obratiti pažnju i na vrstu hashtagova koji će se koristiti na objavama. Nekoliko najkorištenijih vrsta hashtagova su: brend hashtag, product/service hashtag, industry niche hashtag, daily hashtags, location hashtag i drugi. U zavisnosti od vrste biznisa odnosno brenda koji kreira strategiju vršit će se i odabir pravih hashtagova.

Pored odabira vrste hashtaga bitno je obratiti pažnju i na popularnost samog hashtaga, odnosno koliko je taj hashtag puta spomenut u postovima od strane drugih profila/osoba. Hashtagovi sa milionskim ili bilionskim brojem spominjanja često nisu rješenje za kvalitetnu marketing strategiju na društvenim mrežama jer isključiva upotreba njih smanjuje šansu da će vaš post biti primijećen u moru drugih koji koriste isti popularni hashtag.

Prije kreiranja strategije potrebno je razmisliti koje specifičnije ključne riječi odnosno fraze opisuju brend odnosno proizvod koji se promoviše. Istraživanje je ključno za pronalazak relevantnih hashtagova iz niše kojoj proizvod/usluga pripada, kao i kreiranje nekoliko brand hashtagova (hashtagovi koji će biti vezani isključivo za taj jedan brend). Smatramo da svaka dobra marketing strategija na društvenim mrežama treba da sadrži miks brendovskih, specifičnijih (nišnih) i popularnih hashtagova, za ostvarenje optimalnih rezultata. Kombiniranje i testiranje različitih hashtag mikseva je put ka dugoročnom uspjehu i održivosti kvalitetne hashtag strategije.

Ukoliko vam je potrebna pomoć oko kreiranja marketing strategije na društvenim mrežama i odabira pravih hashtagova za vaš biznis, ne ustručavajte se da nas kontaktirate 🙂